Obchodní podmínky

Obchodní podmínky pro prodej zboží prostřednictvím on-line obchodu
umístěného na internetové adrese www. misceladoro.cz

  1. ZÁKLADNÍ USTANOVENÍ
    1.1. Tyto všeobecné obchodní podmínky (dále jen „VOP”) společnosti CAFFÈ
    SPECIALE sro, IČ: 02130289, DIČ: CZ02130289, se sídlem Panská 1480/10,
    110 00 Praha 1, (dále jen „prodávající”) upravují v souladu s ustanovením §
    1751 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (dále jen „občanský
    zákoník“) vzájemná práva a povinnosti smluvních stran vzniklé v souvislosti
    nebo na základě kupní smlouvy (dále jen „kupní smlouva“) uzavírané mezi
    prodávajícím a jinou fyzickou nebo právnickou osobou (dále jen „kupující“)
    prostřednictvím internetového obchodu prodávajícího. Internetový obchod je
    prodávajícím provozován na webových stránkách umístněných na internetové
    adrese www.MISCELADORO.cz (dále jen „webová stránka“), a to
    prostřednictvím rozhraní webových stránek (dále jen „webové rozhraní
    obchodu“).
    1.2. Vzhledem k platné právní úpravě se rozlišuje kupující, který je
    spotřebitelem, tedy fyzická osoba která při uzavírání a plnění smlouvy nejedná v
    rámci své obchodní nebo jiné podnikatelské činnosti, a kupující, který
    spotřebitelem není, tedy právnická osoba a fyzická osoba, která kupuje zboží za
    účelem svého podnikání.
    1.3. Ustanovení VOP jsou nedílnou součástí kupní smlouvy. Kupující podáním
    objednávky potvrzuje, že se seznámil s těmito VOP, jejichž nedílnou součást
    tvoří sdělení před uzavřením smlouvy, reklamační řád a dokument „Způsoby
    dopravy“, a že s nimi výslovně souhlasí, a to ve znění platném a účinném v
    momentě odeslání objednávky.
    1.4. Kupující si je vědom, že mu koupí produktů, jež jsou v obchodní nabídce,
    prodávajícího, nevznikají žádná práva na používání registrovaných značek,

obchodních názvů, firemních log, aj. prodávajícího nebo smluvních partnerů,
není-li v konkrétním případě zvláštní smlouvou sjednáno jinak.

  1. UZAVŘENÍ KUPNÍ SMLOUVY
    2.1. Veškerá prezentace zboží umístěná ve webovém rozhraní obchodu je
    informativního charakteru a prodávající není povinen uzavřít kupní smlouvu
    ohledně tohoto zboží. Ustanovení § 1732 odst. 2 občanského zákoníku se
    nepoužije.
    2.2. Webové rozhraní obchodu obsahuje informace o zboží, a to včetně uvedení
    cen jednotlivého zboží. Ceny zboží jsou uvedeny včetně daně z přidané hodnoty
    a všech souvisejících poplatků. Ceny zboží zůstávají v platnosti po dobu, kdy
    jsou zobrazovány ve webovém rozhraní obchodu. Tímto ustanovením není
    omezena možnost prodávajícího uzavřít kupní smlouvu za individuálně
    sjednaných podmínek.
    2.3. Webové rozhraní obchodu obsahuje také informace o nákladech spojených
    s balením a dodáním zboží. Informace o nákladech spojených s balením a
    dodáním zboží uvedené ve webovém rozhraní obchodu platí vždy ve vztahu ke
    konkrétní zemi, kam je zboží doručováno.
    2.4. Pro objednání zboží vyplní kupující objednávkový formulář ve webovém
    rozhraní obchodu. Objednávkový formulář obsahuje zejména informace o
    objednávaném zboží (objednávané zboží „vloží“ kupující do elektronického
    nákupního košíku webového rozhraní obchodu), způsobu úhrady kupní ceny
    zboží, údaje o požadovaném způsobu doručení objednávaného zboží a
    informace o nákladech spojených s dodáním zboží (dále společně jen jako
    „objednávka“).
    2.5. Před zasláním objednávky prodávajícímu je kupujícímu umožněno
    zkontrolovat a měnit údaje, které do objednávky kupující vložil, a to i s ohledem
    na možnost kupujícího zjišťovat a opravovat chyby vzniklé při zadávání dat do
    objednávky. Objednávku odešle kupující prodávajícímu kliknutím na tlačítko
    „Potvrdit a závazně objednat“ na stránce s přehledem – souhrnem objednávky.
    Údaje uvedené v objednávce jsou prodávajícím považovány za správné.
    2.6. Odeslání objednávky se považuje za takový úkon kupujícího, který
    nepochybným způsobem identifikuje objednávané zboží, kupní cenu, osobu

kupujícího, způsob úhrady kupní ceny, a je pro smluvní strany závazným
návrhem kupní smlouvy.
2.7. Prodávající neprodleně po obdržení objednávky toto obdržení kupujícímu
potvrdí elektronickou poštou, a to na adresu elektronické pošty kupujícího
uvedenou v uživatelském rozhraní či v objednávce (dále jen „elektronická
adresa kupujícího“).
2.8. Prodávající je vždy oprávněn v závislosti na charakteru objednávky
(množství zboží, výše kupní ceny, předpokládané náklady na dopravu) požádat
kupujícího o dodatečné potvrzení objednávky (například písemně či telefonicky).
2.9. Smluvní vztah mezi prodávajícím a kupujícím vzniká doručením potvrzení
přijetí objednávky (akceptací), jež je prodávajícím zasláno kupujícímu
elektronickou poštou, a to na adresu elektronické pošty kupujícího.
2.10. Kupující bere na vědomí, že prodávající není povinen uzavřít kupní
smlouvu, a to zejména s osobami, které dříve podstatným způsobem porušily
kupní smlouvu či VOP.
2.11. Kupující souhlasí s použitím komunikačních prostředků na dálku při
uzavírání kupní smlouvy. Náklady vzniklé kupujícímu při použití komunikačních
prostředků na dálku v souvislosti s uzavřením kupní smlouvy (náklady na
internetové připojení, náklady na telefonní hovory) si hradí kupující sám,
přičemž tyto náklady se neliší od základní sazby.
2.12. Odesláním objednávky prostřednictvím webového rozhraní obchodu
kupující stvrzuje, že se seznámil s těmito VOP a že s nimi souhlasí. Jakékoliv
úpravy těchto VOP, reklamačního řádu či jiných podmínek kupní smlouvy ze
strany kupujícího, musí být prodávajícím samostatně potvrzeny – za jejich přijetí
prodávajícím se nepovažuje automatické potvrzení příjetí objednávky zaslané
kupujícímu.

  1. UŽIVATELSKÝ ÚČET, OCHRANA OSOBNÍCH
    ÚDAJŮ
    3.1. Na základě registrace kupujícího provedené automaticky na webové
    stránce společně s první objednávkou může kupující přistupovat do svého
    uživatelského rozhraní (dále jen „uživatelský účet“). Ze svého uživatelského
    účtu může kupující provádět objednávání zboží, prohlížet historii svých
    objednávek a měnit své údaje v rámci uživatelského účtu.

3.2. Při registraci na webové stránce a při objednávání zboží je kupující povinen
uvádět správně a pravdivě všechny údaje. Údaje uvedené v uživatelském účtu je
kupující při jakékoliv jejich změně povinen aktualizovat. Údaje uvedené
kupujícím v uživatelském účtu a při objednávání zboží jsou prodávajícím
považovány za správné.
3.3. Přístup k uživatelskému účtu je zabezpečen uživatelským jménem a
heslem, přičemž je heslo na straně prodávajícího bezpečně šifrováno tak, aby jej
nebylo možné odhalit ani třetí stranou, ani samotným prodávajícím. Kupující je
povinen zachovávat mlčenlivost ohledně informací nezbytných k přístupu do
jeho uživatelského účtu.
3.4. Prodávající může zrušit uživatelský účet, a to zejména v případě, kdy
kupující svůj uživatelský účet déle než 6 měsíců nevyužívá, či v případě, kdy
kupující poruší své povinnosti z kupní smlouvy (včetně VOP).
3.5. Kupující bere na vědomí, že uživatelský účet nemusí být dostupný
nepřetržitě, a to zejména s ohledem na nutnou údržbu hardwarového a
softwarového vybavení prodávajícího, popř. nutnou údržbu hardwarového a
softwarového vybavení třetích osob.
3.6.Osobní údaje, zpracováváme v souladu se Zákonem č. 101/2000 Sb. o
ochraně osobních údajů a s přihlédnutím k nové normě platné od 25.5.2018 –
(EU) 2016/679  NAŘÍZENÍ EVROPSKÉHO PARLAMENTU A RADY ze dne 27.
dubna 2016 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních
údajů. Podrobnosti naleznete na našem webu: www.misceladoro.cz/gdpr
3.7. Kupující uzavřením smlouvy souhlasí se zpracováním a shromažďováním
svých osobních údajů (jméno a příjmení, adresa bydliště, identifikační číslo,
daňové identifikační číslo, adresa elektronické pošty a telefonní číslo ) v
databázi prodávajícího.na dobu neurčitou.
3.8. Kupující má právo přístupu ke svým osobním údajům, právo na jejich
opravu včetně dalších zákonných práv k těmto údajům. Osobní údaje je možno
na základě písemné žádosti zákazníka odstranit z databáze.
3.9. Osobní údaje zákazníků jsou plně zabezpečeny proti zneužití. Osobní údaje
zákazníků dodavatel nepředává žádné další osobě. Výjimku představují externí
dopravci, kterým jsou osobní údaje zákazníků předávány v minimálním rozsahu,
který je nutný pro doručení zboží. Jednotlivé smlouvy jsou po svém uzavření
provozovatelem archivovány, a to ve formě elektronické a jsou přístupné pouze
provozovateli obchodu.

  1. CENA ZBOŽÍ A PLATEBNÍ PODMÍNKY
    4.1. Cenu zboží a případné náklady spojené s dodáním zboží dle kupní smlouvy
    může kupující uhradit prodávajícímu způsoby uvedenými v procesu objednávky
    webového rozhraní obchodu.
    4.2. Společně s kupní cenou je kupující povinen zaplatit prodávajícímu také
    náklady spojené s balením a dodáním zboží ve smluvené výši. Není-li uvedeno
    výslovně jinak, rozumí se dále kupní cenou i náklady spojené s dodáním zboží.
    4.3. Prodávající nepožaduje od kupujícího zálohu či jinou obdobnou platbu.
    Ustanovení § 2119 odst. 1 občanského zákoníku se nepoužije.
    4.4. V případě platby v hotovosti či v případě platby na dobírku je kupní cena
    splatná při převzetí zboží.
    4.5. V případě bezhotovostní platby je kupní cena splatná do 7 dnů od uzavření
    kupní smlouvy, nedohodnou-li se smluvní strany jinak. V případě bezhotovostní
    platby je kupující povinen uhrazovat kupní cenu zboží společně s uvedením
    variabilního symbolu platby. V případě bezhotovostní platby je závazek
    kupujícího uhradit kupní cenu splněn okamžikem připsání příslušné částky na
    účet prodávajícího.
    4.6. Prodávající je oprávněn, zejména v případě, že ze strany kupujícího nedojde
    k dodatečnému potvrzení objednávky, požadovat uhrazení celé kupní ceny ještě
    před odesláním zboží kupujícímu.
    4.7. Případné slevy z ceny zboží poskytnuté prodávajícím kupujícímu nelze
    vzájemně kombinovat.
    4.8. Je-li to v obchodním styku obvyklé nebo je-li tak stanoveno obecně
    závaznými právními předpisy, vystaví prodávající ohledně plateb prováděných
    na základě kupní smlouvy kupujícímu daňový doklad – fakturu. Prodávající je
    plátcem daně z přidané hodnoty. Daňový doklad – fakturu vystaví prodávající
    kupujícímu po uhrazení ceny zboží a zašle jej v elektronické podobě na
    elektronickou adresu kupujícího nebo v tištěné podobě společně se zbožím,
    přičemž volba způsobu zaslání je na prodávajícím.
  2. PŘEPRAVA A DODÁNÍ ZBOŽÍ

5.1. Způsob doručení zboží je kupujícím zvolen prostřednictvím objednávkového
formuláře webového rozhraní obchodu.
5.2. V případě, že je způsob dopravy smluven na základě zvláštního požadavku
kupujícího mimo standardní způsoby nabízené prodávajícím ve webovém
rozhraní obchodu, nese kupující riziko a případné dodatečné náklady spojené s
tímto způsobem dopravy.
5.3. Je-li prodávající podle kupní smlouvy povinen dodat zboží na místo určené
kupujícím v objednávce, je kupující povinen převzít zboží při dodání.
5.4. Nepřevezme-li kupující zboží při dodání, je prodávající oprávněn požadovat
úhradu nákladů spojených s uskladněním, případně vrácením zásilky zpět
prodávajícímu, a dále je oprávněn od kupní smlouvy odstoupit. V případě, že je z
důvodů na straně kupujícího nutno zboží doručovat opakovaně nebo jiným
způsobem, než bylo uvedeno v objednávce, je kupující povinen uhradit náklady
spojené s opakovaným doručováním zboží, resp. náklady spojené s jiným
způsobem doručení.
5.5. Při převzetí zboží od přepravce je kupující povinen zkontrolovat
neporušenost obalů zboží a v případě jakýchkoliv závad toto neprodleně
oznámit přepravci. V případě shledání porušení obalu svědčícího o
neoprávněném vniknutí do zásilky nemusí kupující zásilku od přepravce převzít.
Na případnou pozdější reklamaci, týkající se porušení obalu zásilky
neoznámenou přepravci při převzetí zboží, nemusí být brán zřetel.
5.6. Objednané zboží je prodávajícím expedováno kupujícímu zpravidla
následující pracovní den po objednání. V případě platby bezhotovostním
převodem je zboží expedováno až po připsání kupní ceny na účet prodávajícího.
Tato pravidla se uplatní, pokud není ve webovém rozhraní uvedeno jinak, či
kupující a prodávající se nedohodnou na jiném postupu.
5.7. Prodávající se zavazuje po dobu 7 dnů od přijetí objednávky rezervovat
objednané zboží pro kupujícího, nedohodne-li se kupující s prodávajícím jinak.
Jestliže nebude v této lhůtě objednávka uhrazena nebo zboží vyzvednuto,
prodávající může nabídnout objednané zboží k dalšímu prodeji. 5.8. U
objednávek s osobním odběrem na prodejně, je zboží rezervováno 7 pracovních
dnů ode dne objednání. Na žádost kupujícího, lze tuto dobu na základě
telefonické či písemné dohody prodloužit dle požadavku.

  1. PRÁVO KUPUJÍCÍHO ODSTOUPIT OD KUPNÍ
    SMLOUVY
    6.1. V případě, že je smlouva uzavřena prostřednictvím prostředků komunikace
    na dálku má kupující právo od uzavřené smlouvy v souladu s § 1829 odst. 1
    občanského zákoníku bez udání důvodu odstoupit od smlouvy do 14 dní od
    převzetí zboží (v případě, že předmětem kupní smlouvy je několik druhů zboží
    nebo dodání několika částí, běží tato lhůta ode dne převzetí poslední dodávky
    zboží). Odstoupení od kupní smlouvy musí být prodávajícímu odesláno ve lhůtě
    uvedené v přechozí větě. Toto ustanovení se nevztahuje na kupujícího, který
    neuzavírá kupní smlouvu jako spotřebitel, ale jako právnická osoba anebo
    fyzická osoba v rámci své obchodní nebo jiné podnikatelské činnosti.
    6.2. Kupující bere na vědomí, že nelze dle § 1837 občanského zákoníku nelze
    mimo jiné odstoupit od kupní smlouvy: o o poskytování služeb, jestliže byly
    splněny s jeho předchozím výslovným souhlasem před uplynutím lhůty pro
    odstoupení od smlouvy a podnikatel před uzavřením smlouvy sdělil kupující, že
    v takovém případě nemá právo na odstoupení od smlouvy, o o dodávce zboží
    nebo služby, jejichž cena závisí na výchylkách finančního trhu nezávisle na vůli
    podnikatele a k němuž může dojít během lhůty pro odstoupení od smlouvy, o o
    dodání alkoholických nápojů, jež mohou být dodány až po uplynutí třiceti dnů a
    jejichž cena závisí na výchylkách finančního trhu nezávislých na vůli
    podnikatele, o o dodávce zboží, které bylo upraveno podle přání kupující nebo
    pro jeho osobu, o o dodávce zboží, které podléhá rychlé zkáze, jakož i zboží,
    které bylo po dodání nenávratně smíseno s jiným zbožím, o o opravě nebo
    údržbě provedené v místě určeném kupujícím na jeho žádost; to však neplatí v
    případě následného provedení jiných než vyžádaných oprav či dodání jiných než
    vyžádaných náhradních dílů, o o dodávce zboží v uzavřeném obalu, které
    kupující z obalu vyňal a z hygienických důvodů jej není možné vrátit, o o
    dodávce zvukové nebo obrazové nahrávky nebo počítačového programu, pokud
    porušil jejich původní obal, o o dodávce novin, periodik nebo časopisů, o o
    ubytování, dopravě, stravování nebo využití volného času, pokud podnikatel
    tato plnění poskytuje v určeném termínu, o uzavírané na základě veřejné dražby
    podle zákona upravujícího veřejné dražby, nebo o o dodání digitálního obsahu,
    pokud nebyl dodán na hmotném nosiči a byl dodán s předchozím výslovným
    souhlasem kupujícího před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy a
    podnikatel před uzavřením smlouvy sdělil kupující, že v takovém případě nemá
    právo na odstoupení od smlouvy

6.3. V případě kupujícího, který není spotřebitelem, řídí se odstoupení od
smlouvy ustanovením § 2001 a násl. zákona č. 89/2012, občanského zákoníku.

  1. POSTUP V PŘÍPADĚ ODSTOUPENÍ OD
    SMLOUVY
    7.1. Kupující může od smlouvy odstoupit tak, že kontaktuje prodávajícího a
    písemně uvede, že odstupuje od smlouvy a uvede číslo objednávky, datum
    nákupu a číslo účtu pro vrácení peněz. (Pozn.: Peníze je možné vrátit též v
    hotovosti v sídle společnosti nebo v provozovně.) Můžete použít přiložený
    vzorový formulář pro odstoupení od smlouvy, není to však Vaší povinností.
    Odstoupení od kupní smlouvy může kupující zaslat na adresu provozovny
    prodávajícího či na adresu elektronické pošty prodávajícího
    reklamace@misceladoro.cz
    7.2. V případě, že kupující dle přechozích odstavců odstoupí od smlouvy, vrátí
    prodávající peněžní prostředky přijaté od kupujícího (kromě částky představující
    dodatečné náklady na dodání zboží vzniklé v důsledku kupující zvoleného
    způsobu dodání zboží, který je jiný než nejlevnější způsob standardního dodání
    zboží nabízený prodávajícím) do 14 dnů od odstoupení od kupní smlouvy
    kupujícím, a to stejným způsobem, jakým je prodávající od kupujícího přijal,
    pokud kupující neurčí jinak.
    7.3. Pokud kupující odstupuje od smlouvy po převzetí zboží, zavazuje se
    neprodleně po odstoupení od smlouvy, nejpozději do 14 dnů od odstoupení,
    zaslat zboží zpět na adresu prodejce, přičemž prodejce ihned posoudí stav
    vráceného zboží. Kupující je povinen zboží vhodně zabalit, aby nedošlo během
    přepravy k jeho poškození (krabice, polstrování, igelit atd.). V případě, že zboží
    je nedostatečně zabaleno kupující odpovídá za vzniklé vady během přepravy. S
    vrácením platby dle předchozího odstavce je prodávající oprávněn posečkat do
    té doby, než vrácené zboží obdrží. Pro vrácení plné částky musí být zboží
    zaslané zpět prodávajícímu v neporušeném stavu, nepoškozené, kompletní
    (včetně příslušenství a všech poskytnutých dokladů).
    7.4. V případě, že je zboží vráceno prodávajícímu neúplné, poškozené či
    viditelně opotřebené, může prodávající požadovat po kupujícím náhradu vzniklé
    škody. Kupující je povinen nahradit zejména náklady související s uvedením
    zboží do původního stavu a vzniklou škodu na zboží. Úhrada těchto nákladů a

škody proběhne tím, že kupní cena, která je prodávajícím v případě odstoupení
vrácena, je o tyto náklady a škodu odpovídajícím způsobem snížena.

  1. PRÁVO PRODÁVAJÍCÍHO NA ODSTOUPENÍ
    OD SMLOUVY
    8.1. Prodávající si vyhrazuje právo na odstoupení od smlouvy v případě
    objednávky zboží označeného pojmem „Momentálně nedostupné“/ Není
    skladem / Skladem u dodavatele a v případě, že zboží již není možné dodat ani
    nahradit jiným modelem nebo pokud se jeho cena výrazně změnila a kupující
    toto před samotným vznikem kupní smlouvy neakceptuje. Prodávající kupujícího
    o této situaci informuje. Byla-li část nebo celá objednávka uhrazena, budou
    kupujícímu peníze vráceny na účet.
  2. PRÁVA Z VADNÉHO PLNĚNÍ
    9.1. Práva a povinnosti stran související s odpovědností prodávajícího za vady
    jsou upraveny v reklamačním řádu prodávajícího.
  3. ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ
    10.1. Tyto obchodní podmínky platí ve znění uvedeném na internetových
    stránkách prodávajícího, v den uzavření kupní smlouvy.
    10.2. Objednávka kupujícího je po svém potvrzením jako uzavřená smlouva
    mezi kupujícím a prodávajícím archivována za účelem jejího splnění a další
    evidence a její stav je přístupný kupujícímu.
    10.3. Smlouvu lze uzavřít v českém jazyce, případně i v jiných jazycích, pokud to
    nebude důvodem nemožnosti jejího uzavření.
    10.4. Nákupem kupující souhlasí se zasíláním obchodních sdělení.
    10.5. Momentem uzavření kupní smlouvy kupující přijímá veškerá ustanovení
    obchodních podmínek ve znění platném v den odeslání objednávky včetně ceny

objednaného zboží uvedenou v potvrzené objednávce, nebylo-li v konkrétním
případě prokazatelně dohodnuto jinak.
10.6. Vyřizování stížností spotřebitelů zajišťuje prodávající prostřednictvím
elektronické adresy reklamace@misceladoro.cz. Informaci o vyřízení stížnosti
kupujícího zašle prodávající na elektronickou adresu kupujícího.
10.7. Prodávající je oprávněn k prodeji zboží na základě živnostenského
oprávnění. Živnostenskou kontrolu provádí v rámci své působnosti příslušný
živnostenský úřad. Dozor nad oblastí ochrany osobních údajů vykonává Úřad
pro ochranu osobních údajů. Česká obchodní inspekce vykonává ve vymezeném
rozsahu mimo jiné dozor nad dodržováním zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně
spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů. Tyto obchodní podmínky jsou platné
a účinné od 1. ledna 2014. Reklamační řád Tento reklamační řád byl zpracován
dle ustanovení zákona č. 89/2012 Sb., Občanský zákoník a z.č. 634/1992 Sb.,
Zákon o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „Zákon“) a
vztahuje se na spotřební zboží (dále jen „zboží“), u něhož jsou v záruční době
uplatňována práva kupujícího z odpovědnosti za vady (dále jen „reklamace“).

  1. OBECNÉ PODMÍNKY REKLAMACE
  • Kupující je povinen dodané zboží prohlédnout a bez zbytečného odkladu
    informovat prodávajícího o zjištěných závadách.
  • Kupující může oprávněnou reklamaci podat jednou z následujících možností: 1.
    Na e-mailovou adresu reklamace@misceladoro.cz. 2. Poštou na adresu
    prodávajícího 3. Osobním doručením Kupující je povinen uvést: 1. Číslo
    objednávky 2. Co nejvýstižnější popis závad 3. Fotografie poškození, pokud je to
    možné 4. Doložit doklad o zakoupení věci
  • V případě, že kupující nedodá prodávajícímu dostatečné podklady či informace
    pro posouzení reklamace, především podklady uvedené v předchozím bodě
    tohoto reklamačního řádu, není prodávající schopen reklamaci posoudit ani o ní
    rozhodnout. Po dobu prodlení kupujícího s dodáním chybějících podkladů
    neběží prodávajícímu lhůty pro rozhodnutí a vyřízení reklamace stanovené tímto
    reklamačním řádem.
  • V případě dodání nedostatečných podkladů nebo informací pro posouzení
    reklamace je prodávající povinen bez zbytečného odkladu, nejpozději do 7 dnů,

od uplatnění reklamace kupujícím kupujícího informovat o nutnosti doložení
dalších podkladů nebo informací.

  1. PRÁVA Z VADNÉHO PLNĚNÍ
  • Práva a povinnosti smluvních stran ohledně práv z vadného plnění se řídí
    příslušnými obecně závaznými předpisy.
  • Prodávající odpovídá kupujícímu, že věc při převzetí nemá vady. Zejména
    prodávající odpovídá kupujícímu, že v době, kdy kupující věc převzal, 1. má věc
    vlastnosti, které si strany ujednaly, a chybí-li ujednání, takové vlastnosti, které
    prodávající nebo výrobce popsal nebo které kupující očekával s ohledem na
    povahu zboží a na základě reklamy jimi prováděné, 2. se věc hodí k účelu, který
    pro její použití prodávající uvádí nebo ke kterému se věc tohoto druhu obvykle
    používá, 3. věc odpovídá jakostí nebo provedením smluvenému vzorku nebo
    předloze, byla-li jakost nebo provedení určeno podle smluveného vzorku nebo
    předlohy, 4. je věc v odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti a 5. věc
    vyhovuje požadavkům právních předpisů.
  • Nemá-li věc výše uvedené vlastnosti, může kupující požadovat i dodání nové
    věci bez vad, pokud to není vzhledem k povaze vady nepřiměřené, ale pokud se
    vada týká pouze součásti věci, může kupující požadovat jen výměnu součásti;
    není-li to možné, může odstoupit od smlouvy. Je-li to však vzhledem k povaze
    vady neúměrné, zejména lze-li vadu odstranit bez zbytečného odkladu, má
    kupující právo na bezplatné odstranění vady. Právo na dodání nové věci, nebo
    výměnu součásti má kupující i v případě odstranitelné vady, pokud nemůže věc
    řádně užívat pro opakovaný výskyt vady po opravě nebo pro větší počet vad. V
    takovém případě má kupující i právo od smlouvy odstoupit.
  • Neodstoupí-li kupující od smlouvy nebo neuplatní-li právo na dodání nové
    věci bez vad, na výměnu její součásti nebo na opravu věci, může požadovat
    přiměřenou slevu. Kupující má právo na přiměřenou slevu i v případě, že mu
    prodávající nemůže dodat novou věc bez vad, vyměnit její součást nebo věc
    opravit, jakož i v případě, že prodávající nezjedná nápravu v přiměřené době
    nebo že by zjednání nápravy kupující působilo značné obtíže.
  • Právo z vadného plnění kupujícímu nenáleží, pokud kupující před převzetím
    věci věděl, že věc má vadu, anebo pokud kupující vadu sám způsobil. • Kupující,

který je spotřebitelem, je oprávněn uplatnit právo z vady, která se vyskytne u
spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí.

  • Kupující, který není spotřebitelem, tj. při uzavírání a plnění smlouvy jedná v
    rámci své obchodní nebo jiné podnikatelské činnosti, je oprávněn uplatnit právo
    z vady zboží v době 12 měsíců od převzetí.
  • Pokud práva z odpovědnosti za vady nejsou uplatněna v záruční době, resp. v
    době pro uplatnění práva z vad, stávají se nevymahatelnými.
  • Odpovědnost prodávajícího za vady se nevztahuje na opotřebení věci
    způsobené jejím obvyklým užíváním, u věci prodávané za nižší cenu na vadu,
    pro kterou byla nižší cena ujednána, u použité věci na vadu odpovídající míře
    používání nebo opotřebení, kterou věc měla při převzetí kupujícím, nebo
    vyplývá-li to z povahy věci.
  1. ZPŮSOB VYŘÍZENÍ REKLAMACE
  • Kupující doručí na vlastní náklady i riziko reklamovaný výrobek na adresu
    prodejce. Zboží musí být v úplném stavu. Kupující je povinen zboží vhodně
    zabalit, aby nedošlo během přepravy k jeho poškození (krabice, polstrování,
    igelit atd.). V případě, že zboží je nedostatečně zabaleno kupující odpovídá za
    vzniklé vady na reklamovaném zboží během přepravy. Ke každé položce je
    kupující povinen prokázat, že zboží bylo zakoupeno u prodejce a uvést přesný
    popis závad a četnost výskytu.
  • Prodávající rozhodne o reklamaci do ihned, ve složitějších případech
    nejpozději do 7 pracovních dnů a vyrozumí o tom kupujícího elektronickou
    poštou, nebo telefonicky, pokud se s kupujícím nedohodne jinak
  • Prodávající je povinen kupujícímu vydat bez zbytečného odkladu poté, kdy
    kupující uplatnil právo z vadného plnění, písemné potvrzení o tom, kdy kupující
    právo uplatnil, co je obsahem reklamace a jaký způsob vyřízení reklamace
    kupující požaduje; a dále potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně
    potvrzení o provedení opravy a době jejího trvání, případně písemné
    odůvodnění zamítnutí reklamace.
  • Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena bez zbytečného
    odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se
    prodávající s kupujícím nedohodnou na delší lhůtě. Po uplynutí této lhůty se
    kupujícímu přiznávají stejná práva, jako by se jednalo o podstatné porušení
    smlouvy.
  • Běh lhůty pro vyřízení reklamací je pozastaven v případě, že prodávající
    neobdržel veškeré podklady potřebné pro vyřízení reklamace (části zboží, jiných
    podkladů apod.). Prodávající je povinen si vyžádat doplnění podkladů od
    kupujícího v nejkratší možné době. Lhůta je od tohoto data pozastavena až do
    dodání vyžádaných podkladů kupujícím.
  • Reklamace je za vyřízenou považována okamžikem, kdy o této skutečnosti
    prodávající informuje kupujícího. Jakmile je reklamace vyřízena má kupující
    povinnosti si zboží vyzvednout. V opačném případě je prodávající oprávněn si
    účtovat poplatek za uskladnění.
  • Prodejce po vyřízení reklamace vyzve kupujícího k odběru zboží, případně jej
    zašle na své náklady a riziko kupujícího zpět. V případě oprávněné reklamace
    má kupující právo na náhradu poštovného v nutné výši (nebude se jednat např.
    o závadu způsobenou chybnou obsluhou, mechanickým poškozením atd.). Lze
    proplatit pouze náklady v přiměřené výši vzhledem k povaze zboží (např.
    náklady za poštovné, nikoliv za taxi službu).
  • Nárok na uplatnění záruky zaniká v případě neodborné montáže nebo
    neodborného uvedení zboží do provozu, stejně jako při neodborném zacházení s
    ním, tj. zejména při používání zboží v podmínkách, které neodpovídají svými
    parametry parametrům uvedeným v dokumentaci ke zboží. Tento reklamační
    řád nabývá účinnosti dne 1. ledna 2014. Změny reklamačního řádu vyhrazeny.